Wsparcie dla przedsiębiorców

Inwestycje i inwestorzy

 
 
 
Fundusz nie udziela już pożyczek. Działalność Funduszu Pożyczkowego po 30.09.2019 r. polega na zarządzaniu środkami wracającymi z pożyczek udzielonych MŚP do czasu ich całkowitej spłaty.

 

Beneficjent: Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.

Cel projektu: zapewnienie dostępu do zewnętrznych źródeł kapitału mikro, małym i średnim przedsiębiorcom prowadzącym działalność na terenie województwa śląskiego, a tym samym wzmocnieniu gospodarki regionu.

 

Oferta
Dla kogo?
Na co przeznaczyć?
Kontakt
Do pobrania

Fundusz oferuje niskooprocentowane pożyczki przedsiębiorcom prowadzącym działalność w dowolnej formie organizacyjno-prawnej.

 

  • Minimalna kwota pożyczki 10 000 zł, maksymalna 234 000 zł.
  • Okres spłaty zobowiązania do 60 miesięcy.
  • Karencja spłaty kapitału do 6 miesięcy.
  • Waluta pożyczki PLN.
  • Wymagany wkład własny na poziomie min. 15% wartości finansowanego przedsięwzięcia.
  • Warunkiem ubiegania się o pożyczkę jest złożenie kompletnego wniosku wraz z dokumentacją.

 

 

Przedsiębiorcy znajdujący się we wczesnej fazie rozwoju lub ekspansji, posiadający zdolność kredytową. Osoby, które zdecydowały się założyć własną działalność mogą ubiegać się o pożyczkę z naszego Funduszu bez względu na czas prowadzenia działalności. Nasza oferta jest skierowana również do przedsiębiorców, którzy skorzystali z dotacji na otwarcie własnej firmy.

O pożyczkę mogą ubiegać się przedsiębiorcy spełniający łącznie następujące kryteria:

  • nie są przedsiębiorcami znajdującymi się w trudnej sytuacji w rozumieniu pkt 20 Wytycznych dotyczących pomocy państwa na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw niefinansowych znajdujących się w trudnej sytuacji (Dz. Urz. UE C 249/1 z 31.07.2014 r.);
  • nie ciąży na nich obowiązek zwrotu pomocy, wynikający z decyzji Komisji Europejskiej uznającej pomoc za niezgodną z prawem oraz ze wspólnym rynkiem lub orzeczenia sądu krajowego lub unijnego;
  • są mikro, małym lub średnim przedsiębiorcą w rozumieniu przepisów Załącznika nr I do Rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 zarejestrowanym, posiadającym siedzibę na terenie województwa śląskiego;
  • są osobami fizycznymi, osobami prawnymi, albo jednostkami organizacyjnymi niebędącymi osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną;
  • nie podlegają wykluczeniu z możliwości dostępu do środków publicznych na podstawie przepisów prawa oraz wykluczeniu takiemu nie podlegają osoby uprawnione do ich reprezentacji, w szczególności na podstawie art. 207 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.).

 

NA CO PRZEZNACZYĆ

Ze środków pożyczki mogą być finansowane w ramach działalność gospodarczej mikro, małego lub średniego przedsiębiorcy :

  • zakupy wyposażenia, w tym maszyn i urządzeń, narzędzi, przyrządów i aparatury, w tym na tworzenie nowych miejsc pracy, środków transportu, wyposażenia biurowego, infrastruktury technicznej bezpośrednio związane z celem realizowanego przedsięwzięcia,
  • zakup nieruchomości, prawa użytkowania wieczystego, własnościowego spółdzielczego prawa do lokalu, bezpośrednio związanych z celem realizowanego przedsięwzięcia, rozbudowa, adaptacja, remont i modernizacja obiektów produkcyjnych, usługowych i handlowych oraz lokali bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą,
  • zakupy materiałów, surowców oraz towarów handlowych niezbędnych do realizacji założonego przedsięwzięcia gospodarczego, z zastrzeżeniem, że wsparcie zostanie udzielone wyłącznie w przypadku powiązania z planem rozwoju firmy,
  • inne przedsięwzięcia w zakresie wspierania działalności gospodarczej przedsiębiorców, zgodne ze statutem ARR i zaakceptowane przez Fundusz, m.in. wdrażanie nowych rozwiązań technicznych lub technologicznych i inne cele gospodarcze przyczyniający się do rozwoju MŚP.

Pożyczka nie może być przeznaczona na:

  • refinansowanie zadłużenia, w tym na spłatę pożyczek i kredytów zaciągniętych u innych podmiotów;
  • spłatę zobowiązań publiczno-prawnych;
  • cele niezwiązane bezpośrednio z działalnością gospodarczą MŚP;
  • pokrywanie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej lub na cele konsumpcyjne;
  • współfinansowanie wydatków z innych funduszy UE bądź wydatków współfinansowanych z innego instrumentu finansowego UE, Funduszy Strukturalnych, programów, środków i instrumentów Unii Europejskiej, a także innych źródeł pomocy krajowej lub zagranicznej.

 

 

Biuro projektu:
Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.
Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok. 6, 42-202 Częstochowa
Tel./fax (34) 360 57 46 , kom. 609 980 444

Godziny pracy: pn. – pt. od 8.00 do 15.00

 

Grażyna Wojtysiak - Kierownik projektu [email: gwojtysiak@arr.czestochowa.pl]

 

 

belka FERS aktualna

AKTUALIZACJA 08/04/2025

INFORMUJEMY, ŻE NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE POŻYCZKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W RAMACH PROGRAMU PIERWSZY BIZNES – WSPARCIE W STARCIE, ZOSTANIE z dniem 09.04.2025r. o godz. 15.00 ZAMKNIĘTY z uwagi na wyczerpanie się środków przeznaczonych na realizację Programu w ramach makroregionu południowego.


AKTUALIZACJA 26/03/2025

W związku z pozyskaniem, w ramach zawartego z Bankiem Gospodarstwa Krajowego aneksu do Umowy Operacyjnej  nr 2/WWS/224/2024/XI/EFS/047, dodatkowej puli środków (16.680.000,00 zł), OGŁASZAMY NOWY NABÓR Wniosków o udzielenie pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach programu Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie.

NOWY NABÓR ROZPOCZNIE SIĘ 03.04.2025r. o godz. 8.00
Zasady naboru i rozpatrywania wniosków nie uległy zmianie. Aktualną dokumentację aplikacyjną udostępniamy poniżej.

 
 Aktualizacja z dnia 09/12/2024 r.
INFORMUJEMY, ŻE NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE POŻYCZKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W RAMACH PROGRAMU PIERWSZY BIZNES- WSPARCIE W STARCIE,  z dniem 06/12/2024 r. ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY.
O ewentualnym wznowieniu naboru poinformujemy na naszej stronie internetowej.
 

 Aktualizacja 26/08/2024
INFORMUJEMY, ŻE NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE POŻYCZKI NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W RAMACH PROGRAMU PIERWSZY BIZNES- WSPARCIE W STARCIE,  ZOSTAŁ ZAMKNIĘTY.
 
 Projekt „Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie”  realizowany
przez Bank Gospodarstwa Krajowego.

Dofinansowanie projektu z UE: 556 175 572, 36 PLN

 

Pożyczka na podjęcie działalności gospodarczej w tym
usługi doradztwa i szkolenia

 

w ramach
„Rządowego Programu Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” oraz „Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego na lata 2021-2027 (FERS)” finansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w okresie programowania 2021 – 2027 oraz Funduszu Pracy.

 

Oferta
Dla kogo i na jakich warunkach
Tryb składania wniosków i wzory dokumentów
Szkolenia i doradztwo
Kontakt

Szanowni Państwo!
W nawiązaniu do podpisanej w dniu 18.06.2024r. Umowy Operacyjnej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego nr 2/WWS/224/2024/XI/EFS/047 KONSORCJUM w składzie: Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. w Bielsku – Białej (Lider Konsorcjum), Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A., Rudzka Agencja Rozwoju „Inwestor” Spółka z o.o., Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. i Fundacja Rozwoju Regionu Rabka, działający wspólnie jako PARTNERZY FINANSUJĄCY, ogłaszają:

wws logotypyNabór wniosków o udzielenie pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach programu Pierwszy biznes- Wsparcie w starcie rozpoczynamy w dniu 02.07.2024r. w Makroregionie południowym obejmującym województwa: śląskie, małopolskie, opolskie, podkarpackie, świętokrzyskie i łódzkie.


Środki przeznaczone na realizację programu Pierwszy biznes- Wsparcie w starcie w Makroregionie południowym wynoszą łącznie: 16 680 000,00 zł  


Celem realizacji projektu jest udzielenie wsparcia finansowego, szkoleniowego oraz doradczego dla osób, które planują podjęcie działalności gospodarczej oraz wsparcia szkoleniowego i doradczego pożyczkobiorcom w pierwszym okresie prowadzenia działalności gospodarczej.

 

  • Warunkiem ubiegania się o pożyczkę jest złożenie kompletnego wniosku wraz z dokumentacją.

 

Kto może ubiegać się o pożyczkę?

  • bezrobotni,
  • poszukujący pracy, niezatrudnieni i niewykonujący innej pracy zarobkowej,
  • studenci ostatniego roku studiów, niezatrudnieni i niewykonujący innej pracy zarobkowej,
  • poszukujący pracy opiekunowie osób z niepełnosprawnością,
  • poszukujący pracy, których średniomiesięczne przychody z okresu ostatnich trzech miesięcy przed miesiącem złożenia wniosku o pożyczkę nie przekraczały przeciętnego wynagrodzenia.

Podstawowe warunki do spełnienia przez Wnioskodawcę:

  • w okresie 12 miesięcy (poprzedzających dzień złożenia wniosku) nie prowadził działalności gospodarczej oraz nie pozostawał w okresie zawieszenia wykonywania tej działalności),
  • w okresie dwóch lat (przed dniem złożenia wniosku o pożyczkę) nie był skazany za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu,
  • na dzień składania wniosku nie posiada nieuregulowanych w terminie zobowiązań publicznoprawnych lub cywilnoprawnych

 

Na jakich warunkach można otrzymać pożyczkę?

 

Maksymalna wartość pożyczki nie może przekroczyć 20-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia, które obowiązuje w dniu złożenia wniosku i obowiązującego w dniu podpisania umowy z pożyczkobiorcą.
-    Zgodnie z ostatnim Komunikatem Prezesa GUS wysokość przeciętnego wynagrodzenia w czwartym kwartale 2024r. wyniosła 8.477,21  zł.

 

Okres spłaty – do 7 lat, w tym możliwy okres karencji w spłacie kapitału do 12 m-cy.

 

Oprocentowanie stałe w skali roku, aktualnie wynosi:

  • 0,1 stopy redyskonta weksli dla pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej polegającej na prowadzeniu żłobka lub klubu dziecięcego z miejscami integracyjnymi lub polegającej na świadczeniu usług rehabilitacyjnych dla dzieci niepełnosprawnych w miejscu zamieszkania, w tym usług mobilnych lub pożyczek dla poszukujących pracy opiekunów osób z niepełnosprawnościami, tj. aktualnie 0,58%

lub

  • 0,25 stopy redyskonta weksli  dla pozostałych osób, tj. aktualnie 1,45%

 

  • Aktualna stopa redyskonta weksli obowiązująca od dnia 05 października 2023r. wynosi 5,80%

Przeznaczenie środków z pożyczki


Środki pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej są przeznaczane wyłącznie na wydatki niezbędne do jej podjęcia zgodnie z Regulaminem, ponoszone przez pożyczkobiorców zgodnie z regulacjami unijnymi i krajowymi.

 

Pożyczki nie mogą być łączone z innymi środkami publicznymi, w tym środkami unijnymi, przeznaczonymi na podjęcie działalności gospodarczej.

 

Umorzenia kapitału pożyczki


Możliwe jest częściowe umorzenie pożyczki po spełnieniu określonych w Regulaminie warunków w części równej 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia nie więcej niż 50 % wartości pożyczki.


Opłaty za udzielenie pożyczki


Pożyczkobiorca nie ponosi prowizji i opłat za czynności związane z udzieleniem.

Wymagane zabezpieczenie pożyczki


Obligatoryjnym zabezpieczenie spłaty i zwrotu pożyczki jest: weksel własny in blanco i poręczenie dwóch osób fizycznych


W zależności od oceny zdolności kredytowej i ryzyka kredytowego, zamiast poręczenia, może być ustanowione inne zabezpieczenie spłaty zaakceptowane przez partnera finansującego.


Wszystkie warunki określone szczegółowo w Regulaminie

Regulamin nr. 3 - "Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” - z dnia 02 lipca 2024 roku

Regulamin nr. 3 - "Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” - z dnia 05 marca 2025 roku - obowiązujący

Tryb składania wniosków i wzory dokumentów


Partnerzy finansujący przyjmują wnioski o pożyczki do czasu wyczerpania się środków przeznaczonych na realizację programu w ramach Makroregionu południowego.


Wnioski można składać w wersji papierowej lub elektronicznej zgodnie z opisaną w Zasadach naboru i rozpatrywania wniosków procedurą.


W załączeniu przedstawiamy kompletny wykaz placówek w całym Makroregionie południowym wraz z  danymi do kontaktu poszczególnych Partnerów Finansujących i ich placówek.


Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek w ramach całego Makroregionu południowego. Natomiast po uzyskaniu ewentualnej negatywnej decyzji co do złożonego wniosku, może złożyć kolejny wniosek. Zalecamy by wnioski składać do partnera finansującego najbliżej umiejscowionego w stosunku do planowanego miejsca wykonywania działalności gospodarczej.


Wniosek w formie papierowej wraz z załącznikami należy dostarczać w formie wydruku podpisanego czytelnie do wybranego partnera finansującego na adres wskazany w wykazie placówek i jego stronie internetowej (jego siedziby, biura lub placówki terenowej).


Wniosek w wersji elektronicznej wraz z załącznikami opatrzony elektronicznym podpisem kwalifikowanym należy przesłać na wskazany w wykazie placówek adres mailowy wybranego partnera finansującego.


Kontakt do biura Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.:
Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok. 6, 42-202 Częstochowa,
mail: wws@arr.czestochowa.pl, tel. 609-980-444, 34/360-56-88 wew.23

 

Kompletne wnioski wraz z wymaganymi załącznikami zostaną rozpatrzone w terminie 14 dni roboczych od daty ich złożenia.


Poniżej publikujemy Regulamin udzielania pożyczki na  podjęcie działalności gospodarczej oraz świadczenia usług doradztwa szkoleń wraz z wnioskiem i wymaganymi załącznikami.


Wnioskodawca zobligowany jest do stosowania wersji kolorowej wniosku i załączników. W przypadku braku możliwości przygotowania wydruku papierowego w kolorze należy wypełnić wniosek i załączniki w udostępnionej wersji monochromatycznej dokumentów.


ZŁÓŻ PRAWIDŁOWO WNIOSEK tj.  ZGODNIE ZE SCHEMATEM SKŁADANIA WNIOSKU

schemat dot. skladania wniosku WWS

 

 kafelek kolor                      kafelek mono

 

REGULAMIN nr 3 udzielania pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej oraz świadczenia usług doradztwa i szkoleń

 

Lista dokumentów do złożenia:


WNIOSEK o udzielenie pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej w ramach Programu Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie


ZAŁĄCZNIKI do wniosku:

 

Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych dla osób wskazanych w zaświadczeniu o zatrudnieniu i wysokości wynagrodzenia

 

  1. Wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia (Załącznik nr 1 do Wniosku o udzielenie pożyczki – UWAGA wypełnia Partner finansujący, dlatego brak możliwości pobrania pliku)
  2. Oświadczenie o pomocy de minimis (Załącznik nr 2 do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  3. Oświadczenie o nieubieganiu się o inne środki publiczne na wnioskowane przedsięwzięcie (Załącznik nr 3 do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  4. Oświadczenie majątkowe wnioskodawcy/poręczyciela (Załącznik nr 4 do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  5. Oświadczenie o niewykonywaniu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej (Załącznik nr 5 do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  6. Oświadczenie o byciu opiekunem osoby z niepełnosprawnością (Załącznik nr 6 do Wniosku o udzielenie pożyczki) (jeśli dotyczy)
  7. Potwierdzenie osiąganych dochodów przez poręczyciela (oraz małżonka poręczyciela i małżonka wnioskodawcy w przypadku wspólnoty majątkowej małżeńskiej) np. zaświadczenie o zatrudnieniu i wysokościach wynagrodzenia (Załącznik nr 7 do Wniosku o udzielenie pożyczki - zaświadczenie może być dostarczone na innym druku pod warunkiem zawarcia w nim wszystkich wymaganych informacji
  8. Zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezgłoszeniu wnioskodawcy do ubezpieczenia (jeśli dotyczy, w przypadku zgłoszenia zaświadczenie o formie zgłoszenia)
  9. Kopia/kopie Zaświadczenia/Zaświadczeń o pomocy de minimis (dotyczy Wnioskodawcy, który otrzymał pomoc de minimis w okresie ostatnich trzech lat podatkowych), potwierdzona ze zgodnością z oryginałem
  10. Zaświadczenie z właściwego urzędu skarbowego oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu z wpłatami odpowiednich należności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku
  11. Zaświadczenie z uczelni o kontynuacji nauki na ostatnim roku studiów (dotyczy studenta)
  12. Zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy potwierdzające posiadanie statusu bezrobotnego (dotyczy bezrobotnego)
  13. Zaświadczenie z powiatowego urzędu pracy potwierdzające posiadanie statusu poszukującego pracy (dotyczy poszukującego pracy)
  14. Potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię orzeczenia o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji lub kopia orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności (dotyczy opiekuna osoby z niepełnosprawnością)
  15. Oświadczenie potwierdzające prawo opieki (dotyczy opiekuna osoby z niepełnosprawnością)
  16. Zaświadczenie potwierdzające wysokość  osiąganych przychodów z okresu ostatnich trzech miesięcy przed miesiącem złożenia wniosku o pożyczkę (jeśli dotyczy)

 

Dodatkowe załączniki wymagane przez Partnera Finansowego:

  1. Oświadczenia wnioskodawcy (Załącznik nr 8 do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  2. Klauzula informacyjna i (RODO) (Załącznik nr 9a do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  3. FERS Klauzula Informacyjna (Załącznik nr 9b do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  4. Klauzula informacyjna BGK (Załącznik nr 9c do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  5. Upoważnienie do BIG InfoMonitor konsument (Załącznik nr 10a do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  6. Upoważnienie do BIG InfoMonitor przedsiębiorstw (Załącznik nr 10b do Wniosku o udzielenie pożyczki) (jeżeli dotyczy np. dłużnik rzeczowy, poręczyciel prowadzący działalność gospodarczą)
  7. Arkusz finansowy – kalkulacja przychodów, prognoza finansowa uproszczona  (Załącznik nr 11 do Wniosku o udzielenie pożyczki), (przedstawiona kalkulacja powinna przedstawiać wszystkie prognozowane dane finansowe planowanej do uruchomienia działalności gospodarczej min. w okresie pierwszych trzech lat działalności)
  8. Arkusz sprawozdanie finansowe dla poręczyciela prowadzącego działalność gospodarczą - uproszczona forma rozliczenia (Załącznik nr 12 a do Wniosku o udzielenie pożyczki) lub dla poręczyciela prowadzącego działalność gospodarczą – pełna księgowość (Załącznik nr 12 b do Wniosku o udzielenie pożyczki) (jeśli dotyczy) (przedstawiona kalkulacja powinna przedstawiać wszystkie prognozowane dane finansowe prowadzonej działalności gospodarczej min. w okresie kolejnych trzech lat działalności)
  9. Oświadczenie wnioskodawcy/pożyczkobiorcy o niepodleganiu wykluczeniu z tytułu sankcji (Załącznik nr 13 do Wniosku o udzielenie pożyczki)
  10. Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc publiczną de minimis (Załącznik nr 14 do Wniosku o udzielenie pożyczki) (elementy formularza dotyczące parametrów działalności do uzupełnienia na dzień podpisania umowy)

Dodatkowe dokumenty do zapoznania się:

 

  1. Porozumienie stron ws. współadministrowania i wzajemnego udostępniania powierzonych danych osobowych
  2. Zasady naboru i rozpatrywania wniosków o udzielnie pożyczki

 

Dokumenty związane z zawarciem umowy pożyczki:

  1. Wzór Oświadczenia MŚP (do uzupełnienia i dostarczenia po decyzji i założeniu działalności gospodarczej a przed podpisaniem umowy pożyczki)
  2. Formularz informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc publiczną de minimis (aktualizacja formularza złożonego z wnioskiem o udzielenie pożyczki)
  3. Oświadczenie o pomocy de minimis (aktualizacja oświadczenia złożonego z wnioskiem o udzielenie pożyczki)
  4. Wzór Umowy pożyczki WWS
  5. Oświadczenie wspólnika spółki cywilnej (Załącznik nr Regulaminu nr 3 udzielania pożyczek na podjęcie działalności gospodarczej oraz świadczenia usług doradztwa i szkoleń w ramach „Rządowego Programu Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie” oraz „Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego na lata 2021-2027 (FERS) (jeśli dotyczy)
  6. Zasady dokumentowania i rozliczania wydatków WWS (załącznik nr 3 do umowy pożyczki WWS)
  7. Zasady przeprowadzania kontroli WWS (załącznik nr 4 do umowy pożyczki WWS)
  8. Harmonogram Spłat (załącznik nr 3 do umowy pożyczki WWS) (załącznik generowany przy podpisaniu umowy pożyczki w wersji prognozowanej i po wypłacie w ostateczny/rzeczywisty harmonogram spłat)
  9. Tabela opłat i prowizji WWS

 

Dokumenty związane z rozliczeniem wydatków z pożyczki:

 

Osoby do kontaktu w sprawie informacji o pożyczce Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie dostępne w godzinach otwarcia biura Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.:

 

Grażyna Wojtysiak
mail: wws@arr.czestochowa.pl
tel. 609-980-444, 34/360-56-88 wew. 23

 

Agnieszka Kasprzyk
mail: wws@arr.czestochowa.pl
tel. 609-980-444, 34/360-56-88 wew. 23

Doradztwo i szkolenia w ramach Rządowego Programu Pierwszy biznes – Wsparcie w starcie dostępne są dla osób ubiegających się o pożyczkę na podjęcie działalności gospodarczej i dla pożyczkobiorców po zawarciu umowy pożyczki.

 

Doradztwo oraz szkolenie dla osób ubiegających się o pożyczkę obejmuje w szczególności wsparcie:

  • w przygotowaniu wniosku, sporządzania opisu i kosztorysu przedsięwzięcia,
  • zakładaniu działalności gospodarczej.

 

Doradztwo oraz szkolenie na rzecz osób, którym udzielono pożyczki na podjęcie działalności gospodarczej obejmuje w szczególności tematyki:

  • prowadzenia działalności gospodarczej,
  • formy opodatkowania działalności gospodarczej,
  • prowadzenia księgowości

Uzyskanie doradztwa i szkoleń przez pożyczkobiorcę stanowi pomoc de minimis.


Usługi doradztwa i szkoleń dla pożyczkobiorców świadczone są zgodnie z Regulaminem na podstawie informacji zawartej we Wniosku o udzielenie pożyczki.

 

Sprawdź najbliższe szkolenie: HARMONOGRAM WSPARCIA SZKOLENIOWO-DORADCZEGO

 

AGENDA SPOTKANIA SZKOLENIOWO-DORADCZEGO W DNIACH 23-24/04/2025

 

ZARZĄD AGENCJI ROZWOJU REGIONALNEGO W CZĘSTOCHOWIE SPÓŁKA  AKCYJNA
OGŁASZA

przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.

  1. Adres nieruchomości oraz oznaczenie nieruchomości wg danych z ewidencji gruntów i wg księgi wieczystej:
    1. nieruchomość położona w Częstochowie przy ul. Szymanowskiego, oznaczona w obrębie 151 jako działka nr 77/25 o powierzchni 0,2136 ha, uregulowana w księdze wieczystej nr CZ1C/00163789/6,
    2. nieruchomość położona w Częstochowie przy ul. Szymanowskiego, oznaczona w obrębie 151 jako działka nr 77/17 o powierzchni 0,0413 ha, uregulowana w księdze wieczystej nr CZ1C/00009595/2,
    3. nieruchomość położona w Częstochowie przy Alei Najświętszej Maryi Panny 49, oznaczona w obrębie 151 jako działka nr 77/16 o powierzchni 0,0453 ha, uregulowana w księdze wieczystej nr CZ1C/00009594/5.
  2. Opis nieruchomości:
    1. działka nr 77/25 zlokalizowana w dzielnicy Śródmieście. Działka ta w opisie klasy użytków stanowi na całym obszarze tereny mieszkaniowe B. Na działce znajduje się budynek o funkcji transportu i łączności, oznaczony w kartotece budynków numerem ewidencyjnym 72, murowany, mieszczący jedną kondygnację nadziemną, o powierzchni zabudowy 120 m2. Ponadto na terenie nieruchomości znajduje się wiata śmietnikowa dla budynku przy ul. Nowowiejskiego 2, do budynku dobudowano wiatrołap. Ogrodzenie działki nr 77/10 położonej przy Alei Najświętszej Maryi Panny 47 częściowo wchodzi na teren działki,
    2. działka nr 77/17 zlokalizowana w dzielnicy Śródmieście. Działka ta w opisie klasy użytków stanowi na całym obszarze tereny mieszkaniowe B,
    3. działka nr 77/16 zlokalizowana w dzielnicy Śródmieście. Działka ta w opisie klasy użytków stanowi na całym obszarze tereny mieszkaniowe B. Na działce znajduje się budynek o funkcji mieszkalnej, oznaczony w kartotece budynków numerem ewidencyjnym 7, murowany, mieszczący dwie kondygnacje nadziemne i jedną podziemną, o powierzchni zabudowy 401 m2. Budynek ze względu na zły stan techniczny został objęty zakazem użytkowania, zgodnie z decyzją nr 223/12 Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla miasta Częstochowy z dnia 21 maja 2012 r. o zakazie użytkowania w całości budynku frontowego.
  3. Obszar wszystkich nieruchomości wskazanych w ust. 2 tworzy integralną całość. Przedmiot sprzedaży stanowić będą łącznie wszystkie nieruchomości.
  4. W stosunku do działki nr 77/25, przed Sądem Rejonowym w Częstochowie I Wydział Cywilny toczy się sprawa o stwierdzenie zasiedzenia służebności gruntowej przejazdu i przechodu.
  5. Przeznaczenie nieruchomości:
    nieruchomości położone są na terenie, dla którego brak jest miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Uchwałą nr 154.XV.2015 z dnia 24 września 2015 r. Rada Miasta Częstochowy postanowiła o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, obejmującego również te nieruchomości. Nieruchomości są położone na terenie objętym Miejskim Programem Rewitalizacji, uchwalonym przez Radę Miasta Częstochowy uchwałą nr 548.XL.2017 z dnia 24 kwietnia 2017 r. w sprawie przyjęcia Programu Rewitalizacji dla miasta Częstochowy na lata 2017-2023. Na wniosek podmiotu trzeciego Prezydent Miasta Częstochowy decyzją nr 297 z dnia 16.05.2016 roku ustalił warunki zabudowy i zagospodarowania terenu ww. nieruchomości.
  6. Nieruchomości znajdują się na terenie zabytkowego układu urbanistycznego miasta Częstochowy, wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/39/76 Śląskiej Wojewódzkiej Ewidencji Zabytków prowadzonej przez Śląskiego Konserwatora Zabytków w Katowicach.
  7. Forma sprzedaży nieruchomości: sprzedaż na własność w drodze przetargu ustnego nieograniczonego.
  8. Cena wywoławcza: 3 192 000,00 zł brutto.
  9. Wadium należy wnieść w pieniądzu w wysokości: 160 000,00 zł
  10. Wpłata wadium oznacza akceptację przez oferenta Warunków Przetargu, które są dostępne w siedzibie Spółki oraz na stronie http://www.arr.czestochowa.pl/inwestycje-i-inwestorzy/aleja-najswietszej-maryi-panny-49

 

WARUNKI PRZETARGU:

  1. Przetarg odbędzie się w dniu 12.06.2018 roku (wtorek) o godz. 12.00 w siedzibie Spółki, Aleja Najświętszej Maryi Panny 24, 42-200 Częstochowa.
  2. W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne, jeżeli wpłacą wadium w wysokości określonej w ogłoszeniu na konto Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A: ING Bank Śląski S.A. 71 1050 1142 1000 0022 7660 5710. Za dzień wpłacenia wadium uważa się dzień wpływu na ww. konto.
  3. Termin wpłacenia wadium upływa w dniu 05.06.2018 roku (wtorek). Wpłacone wadium zostanie:
    1. zaliczone bez odsetek na poczet ceny nabycia, jeżeli osoba wpłacająca wadium wygra przetarg,
    2. zwrócone bez odsetek w ciągu trzech dni roboczych, licząc od dnia zamknięcia przetargu, jeżeli osoba wpłacająca wadium nie wygra przetargu,
    3. zatrzymane (nie podlega zwrotowi), w razie uchylania się osoby, która wygrała przetarg od zawarcia umowy.
  4. Przetarg poprowadzi komisja przetargowa powołana przez Zarząd Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A.
  5. Wysokość postąpienia ustala się w wysokości 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem do pełnych dziesiątek złotych.
  6. Po trzecim wywołaniu najwyższej zaoferowanej ceny dalsze postąpienia nie zostaną przyjęte.
  7. Przetarg będzie rozstrzygnięty (ważny) bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
  8. Cenę nieruchomości osiągniętą w przetargu należy wpłacić na rachunek ING Bank Śląski S.A. 71 1050 1142 1000 0022 7660 5710 przed zawarciem umowy notarialnej. Powyższa kwota powinna być zaksięgowana na koncie ING Bank Śląski S.A. 71 1050 1142 1000 0022 7660 5710 na 7 (słownie: siedem) dni przed spisaniem aktu notarialnego.
  9. Koszty notarialne poniesie nabywca.
  10. Nabywca w terminie 2 lat od daty nabycia nieruchomości zobowiązuje się do zagospodarowania nieruchomości poprzez wybudowanie na nich budynku / budynków, którego / których powierzchnia biurowa będzie wynosiła co najmniej 35% całkowitej powierzchni użytkowej budynku / budynków, a także zobowiązuje się do wybudowania co najmniej 50 miejsc parkingowych na terenie nieruchomości. Inwestycja powinna być zgodna z założeniami Miejskiego Programu Rewitalizacji uchwalonego przez Radę Miasta Częstochowy uchwałą nr 548.XL.2017 w sprawie przyjęcia Programu Rewitalizacji dla miasta Częstochowy na lata 2017-2023 podjętą dnia 24 kwietnia 2017 r. Wykonanie zobowiązania dotyczącego zgodności inwestycji z Miejskim Programem Rewitalizacji lub w zakresie dotyczącym przeznaczenia powierzchni budynku / budynków i liczby miejsc parkingowych obwarowane będzie obowiązkiem zapłaty na rzecz Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. kary umownej w wysokości 1 mln zł (słownie: jeden milion złotych).
  11. Zobowiązanie, o którym mowa w ust. 10 wraz obwarowaniem karą umowną zostanie zawarte w akcie notarialnym sprzedaży nieruchomości.
  12. Przetarg może być w każdym czasie odwołany, unieważniony lub zamknięty bez wyboru oferenta. Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. zastrzega sobie prawo zmiany Warunków Przetargu. Ponadto Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. zastrzega sobie prawo odstąpienia od zawarcia umowy z oferentem wyłonionym w przetargu, jeżeli w akcie notarialnym sprzedaży nieruchomości nie zostanie zawarte jego zobowiązanie, o którym mowa ust. 10, obwarowane wskazaną powyżej karą umowną.
  13. Dodatkowych informacji dotyczących nieruchomości udziela się w siedzibie Spółki, Aleja Najświętszej Maryi Panny 24 lok. 8 lub telefonicznie nr 34 360 56 88. W siedzibie Spółki, Aleja Najświętszej Maryi Panny 24 lok. 8 udostępnia się do wglądu mapy oraz inne dokumenty dotyczące nieruchomości, których dotyczy przetarg.

 


WYNIKI

W dniu 12 czerwca 2018 r. odbył się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż stanowiących integralną całość nieruchomości należących do Agencji Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. położonych w Częstochowie:  przy ul. Szymanowskiego, działka nr ewid. 77/25 obręb 151, KW nr CZ1C/00163789/6, działka nr ewid. 77/17 obręb 151 KW nr  nr CZ1C/00009595/2 oraz przy Alei Najświętszej Maryi Panny działka nr ewid. 77/16, obręb 151, KW nr CZ1C/00163789/6.


Do przetargu przystąpił jeden podmiot: KAR-BUD DEWELOPMENT Sp. z o. o. z siedzibą w Częstochowie, wpłacając wymagane wadium, a następnie składając ofertę na kwotę 3 224 000 zł. tj. o 32 000 zł. wyższą od ceny wywoławczej, która zgodnie z ogłoszeniem o przetargu wynosiła 3 192 000 zł.  Oferent ten spełnił wszystkie wymagane w ogłoszeniu o przetargu warunki. Jednocześnie nie stwierdzono żadnych przesłanek wykluczających tego Oferenta z postępowania przetargowego lub skutkujących odrzuceniem jego oferty. Tym samym, wobec braku innych ofert, złożona przez KAR-BUD DEWELOPMENT Sp. z o. o. z siedzibą w Częstochowie oferta została uznana za najkorzystniejszą.

Imię:*
Nazwisko:*
Nazwa firmy:*
Adres e-mail:*
Numer telefonu:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. z siedzibą przy Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok 8 42-202 Częstochowa, email: arr@arr.czestochowa.pl;
2) pytania w sprawie przetwarzania danych osobowych prosimy kierować do Inspektora Danych Osobowych na adres email: daneosobowe@arr.czestochowa.pl lub listownie na adres Inspektor Danych Osobowych, Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. Al. Najświętszej Maryi Panny 24 lok 8 42-202 Częstochowa;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą do celów marketingowych szczególnie w celu informowania o planowanych i realizowanych przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. wydarzeniach (takie jak cykl spotkań "Śniadania z przedsiębiorcami", szkolenia, konferencje, konsultacje itp.) na podstawie art. 6 ust 1 pkt. a rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych;
4) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom danych osobowych;
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia przez Agencję Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A. działań marketingowych lub do momentu wycofania przez Panią/Pana zgody;
7) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania - cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody zanim została cofnięta ;
8) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
9) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem umownym, jednakże konsekwencją odmowy podania danych osobowych będzie brak możliwości dostarczania do Pani/Pana informacji marketingowych;
10) Pani/Pana dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia UE o ochronie danych osobowych.
Zgoda:*
Przepisz kod z obrazka:

Odbiorcy usług:

Centrum Transferu Technologii zaprasza do współpracy:

  • elektrownie,
  • elektrociepłownie,
  • biogazownie,
  • producentów maszyn,
  • producentów brykietu i węgla drzewnego,
  • właścicieli ferm wiatraków,
  • producentów kotłów energetycznych,
  • producentów głównych instalacji energetycznych,
  • administrację publiczną i JST,
  • uczelnie wyższe.

 

Główne obszary działalności:

Specjalizujemy się w zagadnieniach związanych z:

  • produkcją energii w oparciu o spalanie węgla,
  • czystymi technologiami węglowymi,
  • technologią zero emisyjną,
  • odnawialnymi źródłami energii ze szczególnym uwzględnieniem spalania biomasy i logistyki biomasy,
  • wychwytywaniem i składowaniem CO2.

 

Zakres działalności:

Oferujemy między innymi:

  • wsparcie procesu transferu technologii energetycznych
  • upowszechnianie oraz komercjalizację wyników badań,
  • ekspertyzy,
  • szkolenia,
  • konsulting,
  • usługi z zakresu obliczeń numerycznych i modelowania komputerowego,
  • symulacje komputerowe i optymalizację procesów.

INKUBATOR TECHNOLOGICZNY przeznaczony jest dla 9. firm, które przede wszystkim są podwykonawcami lub partnerami w usługach świadczonych przez CTT. Do współpracy zapraszamy przede wszystkim absolwentów i doktorantów Politechniki Częstochowskiej, którzy chcą współpracować z CTT i odbiorcami usług Centrum. W pierwszej kolejności przyjmowane będą firmy działające w obszarach ściśle związanych z działalnością CTT. W drugiej kolejności dostęp do przygotowanych powierzchni uzyskają przedsiębiorstwa działające w sferze szeroko pojętych innowacji i wpisujące się swoją charakterystyką w Program Rozwoju Technologii Województwa Śląskiego na lata 2010-2020.

 

Firmom innowacyjnym działającym w CTT oferujemy stanowiska pracy wyposażone w podstawową infrastrukturę wewnętrzną i zewnętrzną zapewniającą podstawowe media niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej (komputer, internet, drukarka sieciowa, kserokopiarka, niszczarka, fax itp.). Do dyspozycji przedsiębiorców oddajemy pomieszczenia wspólnego użytku, tj. pomieszczenie sanitarne oraz socjalne. Dodatkowo każdy z przedsiębiorców ulokowanych w inkubatorze może skorzystać z utworzonej dzięki realizacji projektu sali spotkań wyposażonej w infrastrukturę multimedialną, a także nowo powstałe Centrum Kompetencji w Energetyce.
Firmy działające w CTT mają stały dostęp do nowo kreowanych technologii z dziedziny szeroko pojętej energetyki, ponadto działając w CzPP-T będą miały pierwszeństwo w wykorzystywaniu infrastruktury całego Parku (np. sale konferencyjne, powierzchnie wystawiennicze itp.).

 

Masz pytanie? Zadzwoń: +48 730 813 114

 

REGULAMIN INKUBATORA TECHNOLOGICZNEGO w Centrum Transferu Technologii w Częstochowie REGULAMIN do pobrania

 

 

FORMULARZ APLIKACYJNY DO INKUBATORA TECHNOLOGICZNEGO w Centrum Transferu Technologii w Częstochowie FORMULARZ APLIKACYJNY do pobrania

 

 

WZÓR UMOWY NAJMU POWIERZCHNI W INKUBATORZE TECHNOLOGICZNYM w Centrum Transferu Technologii w Częstochowie WZÓR UMOWY NAJMU do pobrania

 

schemat przystapienia do inkubatora technologicznego centrum transferu technologii w częstochowie