Wsparcie dla przedsiębiorców

Inwestycje i inwestorzy

zusSzanowni Państwo,

przedstawiamy informacje na temat wsparcia przedsiębiorców, jakie można uzyskać z ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.


Są to wnioski oraz opisy poszczególnych usług ZUS.


Wszystkie wnioski są dostępne online - na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz na naszej stronie internetowej.

4476553 koronawirus 2 657 323

Szanowni Państwo,

w związku z otrzymaną prośbą od Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców poniżej przesyłamy informację o pomocy dla rządu w produkcji artykułów wykorzystywanych podczas zwalczania zakażenia COVID-19.

 

Zamówienie rządowe będzie realizowane odpłatnie, a firmy wyłonione w drodze przetargu.

W zamieszczonym poniżej linku przekazujemy specyfikację Ministerstwa Zdrowia, zawierającą pełną listę (wraz z parametrami i normami) wspomnianych produktów.

 

Link:  Informacje dotyczące produktów wykorzystywanych podczas zwalczania COVID-19

Oferty można składać na stronie: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
oraz na stronie MZ: https://platformazakupowa.pl/pn/mz

seniorfon"W dniu 30 marca 2020r. Samorząd Województwa Śląskiego uruchamia usługę skierowaną do Seniorów Mieszkańców Województwa Śląskiego – Śląski Telefon dla Seniora SENIOR-fon. Operatorem telefonu jest Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego.


SENIOR-FON spełnia dwie funkcje:
FUNKCJA nr 1 – TERAPEUTYCZNA, wsparcie emocjonalne, psychologiczne, rozmowa wspierająca, pomoc w przełamaniu poczucia osamotnienia, wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa. W tym trudnym czasie, osamotnienie seniorów, czasami brak wsparcia, czasem bezsilność, dają się we znaki, tej jakże narażonej na niebezpieczeństwo grupie społecznej. Dlatego ruszamy z przedmiotowym projektem.


FUNKCJA nr 2 - INTERWENCYJNA, gdzie na naszej infolinii będzie można zgłosić problem seniora, a nasi interwenci będą podejmować działania skutecznej koordynacji pomocy dla osób w potrzebie w jej środowisku lokalnym (powiadomią miejscowe służby, sprawdzą ścieżkę pomocy, zainteresują organizacje pozarządowe, inne według rozeznanej sytuacji)
 
Telefon będzie funkcjonował od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00
Dyżur będą pełnili: psychologowie, terapeuci, pedagodzy, pracownicy socjalni i inni interwenci.

CZEKAMY POD NUMEREM: 32/506-56-40
(koszt rozmowy jak u operatora osoby dzwoniącej)"

news ng LCK webinar13W ślad za pierwszym webinarium nt. przygotowania firmy rodzinnej do pandemii koronawirusa, wracamy z kontynuacją i rozwinięciem tego bardzo ważnego aktualnie tematu. Już w najbliższy piątek – 20 marca o godz. 11:00, zapraszamy do udziału webinarium, podczas którego porozmawiamy o tym jak prowadzić działalność gospodarczą w czasie kryzysu i stanu epidemiologicznego.

news ng LCK webinar12

W ten trudny dla wszystkich czas powinniśmy pamiętać o samoedukacji i wymianie wiedzy. Razem zawsze łatwiej podołać wyzwaniom stojącym przed nami. Właśnie dlatego kolejne #12 webinarium w ramach projektu LCK będzie poświęcone prowadzeniu biznesu w tym kryzysowym okresie. Już w najbliższą środę 18 marca o godz. 11.00-12:30, nasz ekspert – radca prawny i członek zarządu IFR – Dawid Rejmer opowie, jak przygotować firmę rodzinną do pandemii koronawirusa. Podczas webinarium dowiemy się:

  • Co wolno a czego nie wolno pracownikowi i pracodawcy?
  • Co zrobić, żeby przygotować swój biznes i swoją rodzinę na kwarantannę właściciela / zarządu?
  • Jak Państwo i Samorząd może pomóc przedsiębiorcom?