Wsparcie dla przedsiębiorców

Inwestycje i inwestorzy

 

Wydarzenia
Edukacja
Szkolenia

wycieczka WarszawaW ramach prowadzonej działalności Agencja Rozwoju Regionalnego w Częstochowie S.A., która jest organizatorem konferencji, spotkań oraz eventów o różnorodnej tematyce związanej z rozwojem ekonomicznym miasta Częstochowy oraz lokalnej przedsiębiorczości, a także m.in. dotyczącej pozyskiwania funduszy europejskich, obszaru ekonomii społecznej, edukacji i wielu innych.
Wspieramy również organizatorów podobnych działań mających wpływ na rozwój regionu.

wizyta studyjna-learningW ramach działalności edukacyjnej wspieramy szkoły z regionu m.in. przez realizację projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, dzięki którym placówki oświatowe organizują bezpłatne zajęcia dodatkowe, mogą wspierać uczniów wybitnych i tych z problemami edukacyjnymi, otrzymują sprzęt, mogą organizować ciekawe spotkania i wyjazdy edukacyjne.

 

WARSZTATY KOMPETENCYJNE „AKADEMIA INNOWACYJNOŚCI”

 

Grupa docelowa:  właściciele firm, dyrektorzy, managerowie, kadra zarządzająca, wybrane osoby
Specyfikacja branżowa: produkcja, produkcja + usługi, lub firmy usługowe z rozbudowanymi strukturami, sieci sprzedaży.

  • Ilość dni szkoleniowych: 1 dzień + opcjonalnie 2 dni, od 09.00 – 17.30
  • Koszt inwestycji: 1.250 zł netto/osobę – I blok, + opcjonalnie dodatkowe dwa dni -  II blok zaawansowany poziom -  1.950 zł netto/ osoba, certyfikat
  • Ilość uczestników: 14 -18  osób

 

Tematy przewodnie cyklu szkoleniowego:

  1. Jak stać się firmą innowacyjną? Jak wykorzystać pomysły pracowników?
  2. Jak tworzyć i zarządzać projektami innowacyjności w przedsiębiorstwie  (Usprawnienia, pomysły i wynalazki pracowników);
  3. Jak przeprowadzać spotkania, warsztaty z pracownikami, tak aby zaangażować serca i umysły pracowników;
  4. Dokumentacja projektowa oraz systemy premiowania;
  5. Kultura firmy- co to jest i dlaczego jest ważna.


„MYŚLENIE TO NAJCIĘŻSZA PRACA Z MOŻLIWYCH I PEWNIE DLATEGO TAK NIEWIELU JĄ PODEJMUJE” HENRY FORD


Uczestnicy szkolenia, którzy  zdecydują się na obydwa bloki szkoleniowe nabędą wiedzę teoretyczną oraz praktyczne  umiejętności pozwalające im  na całościowe zarządzanie projektem.  Zarządzanie innowacyjnością obejmuje tworzenie samego projektu oraz co najważniejsze jego realizację.  

I blok szkoleniowy  ( 1 dzień) to sesja kreatywnego myślenia, podczas której uczestnicy szkolenia staja się uczestnikami „projektu” ćwiczeniowego   i przechodzą przez wszystkie etapy Biznesowej Sesji Kreatywności.
II blok szkoleniowy  ( 2 dniowy )- jest przeznaczony dla wszystkich, którzy zdecydują się na dogłębne poznanie wszystkich najważniejszych zasad, technik oraz metod pozwalający na samodzielne  tworzenie i przeprowadzanie projektów innowacyjności w firmach, czy organizacjach.
Najważniejszym elementem II bliku szkoleniowego    jest umiejętność  profesjonalnego przygotowania i  prowadzenia spotkań z pracownikami wewnątrz firmy. To właśnie umiejętna i przemyślana moderacja oraz zastosowanie metod i technik pracy kreatywnej  pozwala na osiągnięcie odpowiednich efektów pracy- w końcowym efekcie skutkuje  zwiększeniem produktywności.


Przykład: prawie każdy z nas zetknął się już z tzw. burzą mózgów. Jest to jedna z wielu metod mających prowadzić do wymyślenia czegoś nowego. Metoda ta wyrwana z kontekstu i nieodpowiednio przeprowadzona pozostaje tylko burzą bez oczekiwanych efektów. Natomiast odpowiednio przeprowadzona, wg metodycznych zasad i moderacji będzie bardzo efektywna. Jednym z ważniejszych elementów profesjonalnej moderacji takich spotkań jest rozpoznanie barier kreatywności i ich likwidowanie. Bariery te po części są wspólne dla każdej firmy, ale są także specyficzne dotyczące konkretnej firmy z osobna, w szczególności kultury w niej panującej.


Czy udział w tym szkoleniu to opłacalna inwestycja?

  • Tak, ponieważ  inwestycja w innowacje oznacza rozwój firmy oraz pracowników oraz bardzo wymierne (mierzalne)  efekty ekonomiczne.
  • Tak, szczególnie dla firm, które „żyją” z innowacyjnych produktów oraz rozwiązań.
  • Tak, ponieważ takie projekty wzmacniają więź oraz identyfikację pracowników z firmą.

 

Program warsztatów obejmuje:

  • Przygotowanie pytań projektowych, planowanie warsztatów oraz fazy przygotowawczej. Pytania pomocnicze ekonomiczne dotyczące łańcucha wartości dodanej oraz procesów w firmie. Tworzenie zaproszeń i wybór zadań dla pracowników poprzedzających warsztaty kreatywności.
  • Ustalanie celów nadrzędnych projektu: zebranie konkretnych pomysłów, które można wdrożyć celem optymalizacji procesów oraz zwiększenia efektywności ekonomicznej.Ustalanie celów  bezpośrednich : otwarcie na nowe pomysły i twórcze myślenie.
  • Poznanie najczęstszych blokad i barier kreatywności i ich eliminacja podczas prowadzenia spotkań.
  • Metody i techniki: Brainstorming, Mindmapping, Metoda 365, Zmiana perspektyw,  Łańcuch pytań Asocjacja, Matryca asocjacji,  technika lejka,  technika 6 pytań „dlaczego”, oraz 5 innych technik.
  • Zasady i metody „rangowania” pomysłów w grupach- technika lejka.
  • Jak zarządzać zespołami wdrożeniowymi po wybraniu najlepszych pomysłów.


Grupa docelowa: polecany jest udział 2 osób z firmy, np. właściciela oraz managera w I bloku szkoleniowym. Po jego zakończeniu osoba decyzyjna ma możliwość oceny i decyzji, co do dalszego uczestnictwa w szkoleniu przez siebie oraz managera, który ma przeprowadzać takie projekty innowacyjne.

 

Informacji na temat udziału w szkoleniu udziela:
Kamila Grochowina, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
tel. 34 360 56 87, 34 360 56 88, w. 29 w godz. 8.00 – 15.00. 

 

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy do pobrania poniżej.

 

Szczegółowa informacja dot. oferty

Formularz zgłoszeniowy